tuffa tider...

 
 
 
Skulle vilja skriva att det är strålande tider och att man har den där kända preggo glowet folk talar om , but not! Just nu är det lite tuffa tider med mycket sjukdom, VAB och tröttheten från helvetet som jag inte ens kan börja beskriva i ord.

Var hos min nya barnmorska i onsdags på rutinkontroll, visade sig att jag hade högt blodtryck, socker i blodet OCH urinet och även järnbrist!
BOOM!
vad gör man, bara att acceptera läget och ändra levnadsvanor.
Problemet är bara att jag inte äter sååååå onyttigt som man skulle kunna tro! men frukt höjer ju oxå sockervärdet så.....

SÅ idag har jag spenderat min förmiddag på Danderyds sjukhus på sockerutredning. Vi får se vad jag får för dom! jag låg på gränsen till graviddiabetes i onsdags så om det visar sig att så skulle vara fallet så får jag sättas på en specialdiet tills lillfisen fötts. Farligare än så är det inte om man upptäcker det i tid!
Jag är så tacksam för att dom har så bra koll på en!

Så idag skickade min chef hem mig från jobbet och beordrade mig att gå hem och vila
hahah att man inte kan fatta själv, men men! så den här veckan kommer jag mestadels jobba från soffan hemma så jag kan vila upp mig och tills mina järntabletter kickat in :D

Även SJUKT tacksam för Johan, mormor och farmor för att ni avlastar mig så mycket så jag får den vila jag behöver just nu!

Återkommer snart med nya friska starka tag PUSS

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lenis

Massa varma energikramar till dig gumman!!! Det är lite skit att vara gravid men så kommer underverket och allt är glömt:) Hoppas på det bästa med provsvaren. Keep me posted! ❤

2013-03-18 @ 20:10:28
Postat av: Mana

Tack gums! ja fan det e ju det! tänk att vissa ÄLSKAR att vara gravida hahah! Not me! Jag hör av mig när jag vet mer Puss

2013-03-18 @ 20:19:39
URL: http://managrip.blogg.se
Postat av: Shämpy

Hjärtat, se nu till att vila! Tveka inte att höra av dig om du behöver hjälp med nånting, vad som helst. Besos!

2013-03-18 @ 21:46:11
URL: http://backtothehood.blogg.se
Postat av: Mana

TACK sötaste shanty!!! STOR puss

2013-03-19 @ 12:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0