Domen

 
 
 
Har fått domen nu.....det var graviddiabetes! och tydligen även rubbning i skäljdkörteln!! TACKAR!!! vad innebär det tänkter ni! sen tänker ni säkert att jag trycker i mig massa socker hela dagarna och det är därför jag fått detta, men icke! Jag äter faktiskt inte så mycket sötsaker som det ser ut som att jag gör. Men tydligen har min kropp svårt att bryta ner sockret jag får i mig. Då man ökar blodmängden i kroppen under graviditeten så orkar mitt egna insulin inte med att bearbeta sockret som i sin tur får mig att må illa...riktigt illa!
 
Det som kommer hända nu är att jag MÅSTE ta bort all socker i min kost! jag vet inte riktigt vad det innebär ännu då jag inte fått träffa dietisten ännu (ska göra det på torsdag). Men fram tills dess så har jag gjort ett aktivt val! jag har ELIMINERAT ALL socker sen i fredags! det betyder alltså ingen frukt, ingen fika, inga sötningsmedel, inge juice nä men ni förstår INGET!!!!
hur mår jag då.....?
VIDRIGT! jag känner mig deppig, har ont i kroppen och vidrig huvudvärk! sen är mitt tålamod inte ok just nu! jag går igenom en avvänjning och det påverkar en mer än ni kan föreställa er! jag kan inte ens beskriva hur tufft det känns just nu! som att man sörjer något!!!
Det jag gör är egentligen fel! tydligen ska man trappa ner i en 2 veckorsperiod för att abstinensen inte ska bli för stor!men jag kan verkligen inte stoppa i mig socker när jag vet att jag skadar min
bebis i magen genom att göra det!
Därför har jag valt att se socker som lika stor fara som cigg och alkohol.....nolltollerans!!!!
 
Förhoppningsvis får jag bra verktyg och råd att jobba med efter mitt möte med dietisten på torsdag, lyckas jag på egen hand så kan jag förhoppningsvis slippa insulinsprutor och det är målet.
 
Framöver kommer extra kontroller att göras på mig och även extra UL (ultraljud) så man kan hålla koll på barnets storlek då "sockerbarn" kan bli så stora att kejsarsnitt kan behövas : / så ni förstår ju min motivation!!!
 
Ha tålamod med mig närmaste tiden och håll påskgodiset borta tack :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: carrobarro

Næ men stakkars, fan va surt!! Men tur att det oppdagades i tid då! Och att du får massa bra tips av dietisten!! Tænker på er hær borta i Norge!
Puss å klem!

2013-03-25 @ 14:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0