vikten

 
 
 
OM EN PERSON TILL FRÅGAR OM DET "BARA" ÄR EN BEBIS I MAGEN!!!!!!
Då jävlar blir det Kung fu kick so help me GOD!!!!

På riktigt!
VARFÖR tycker folk att det är ok med såna kommentarer? ??
finns det någon person i världen som blir smickrad av den kommentaren?
dessutom har jag bara gått upp 4 kg under hela graviditeten och då är jag i vecka 24 imorgon!
det är INGENTING!!!!!
kika på info från babycenter nedan!

*Vid födseln väger en bebis c 3,3kg.
* Moderkakan, som ger näring till bebisen, väger 0,7kg.
*Fostervattnet, som skyddar bebisen, väger 0,8kg.
*Men de övriga två tredjedelarna, då? De har att göra med
de förändringar din kropp går igenom under graviditeten.
Här är några genomsnittliga värden:

*Livmodernsmuskler växer dramatiskt och lägger till c 0,9kg.
*Din blodvolym ökar, vilket ger 1,2kg.
*Du har extra vätska i kroppen, vilket lägger till c 1,2kg.
*Bröstens ökade storlek lägger till 0,4kg.
*Dessutom lagrar du fett, c 4kg, för att ha energi till amningen.

Enligt den här infon och med mitt BMI bör jag gå upp mellan 7-13kg för att det ska vara hälsosamt för min kropp! slår man ihop alla siffror ovan så blir det ca 12,5kg
Hoppas man håller det :D
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lenis

Gumman är du säker på att det är en, det ser faktiskt ut som tvillingar! Ja, jag menar att du ser fet ut, fetare än du bör!! Alltså, vem fan säger att man ser fetare än man ska. Och vem fan har rätt att tycka bara för man är gravid!!! Grrr... Skit i det du är så jäkla snygg och fit oavsett !Och du kämpar tappert! Du är grym snygging💋💃

2013-04-09 @ 15:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0