Specialkost var det här!!!

 
 
 
Då jag fått träffa en dietist och en läkare som hjälpt mig med hur jag ska hantera min graviddiabetes.
Lyckas jag hålla mitt blodsocker på en bra nivå, en jämn låg nivå under hela dagen, ALLA dagar tills jag föder så slipper jag förhoppningsvis insulinsprutor!
Vore vidrigt då jag är nålrädd men som det ser ut nu så sköter jag mig bra :)
 
Har fått en egen blodsockermätare så jag får ta stick i fingret 4 ggr per dag förutom var 3:e dag då får jag sticka hela 7 ggr på en dag! bara för att se att blodsockret ligger fint och lågt!
för att då hålla det i schack så får jag då alltså inte äta något som helst socker och inte heller kolhydrater!
Så jag kör en typ GI-kost! vilket funkar fint! Jag har redan tappat 1,6 kg sen i torsdags!
men det är ingen fara för jag har att ta från hahah!
Barnet mår fint och den 16 maj ska jag få göra en extra tillväxtkontroll för att se att hon inte växer mer än hon bör! Men jag är positiv och optimistisk! Nu får både mamma och bebis rätt kost och vård och vi blir bäda friskare och får bättre förutsättningar till ett friskt liv! so GOOOO MEEEEE!!!!!!!!!
 
och se vilken god mat man kan äta utan att äta kolhydrater...
Låt mig presentera Larb Laab i salladsblad
Säg till om ni vill ha recept ;)
 
 
 
Såååå gott!!!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lenis

Jag får panik när jag läser det här men tur att du är stark och klarar sticken. Du är en kämpe och klarar det här! Vi finns här så säg bara till om vi kan göra nåt. Maten såg väldigt god ut, något för oss som måste gå ner i vikt😉😘

2013-04-03 @ 19:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0