Påsken 2013...

 
 
 
Den här påsken firades ute på landet med svärisarna, mina grabbar och min mamma! Mysigt tänker ni och ja visst det var det MEN vilken sjukstuga! Dom enda som kände sig friska var mamma och Margareta men t.o.m dom vek med sig till slut!  Men vi lyckades pressa in mys och bus ändå!
 
Här är vi alla ute på isen och traskar i solskenet!
 


 
 
 
Men Levi var för trött för att åka pulka så mormor bar honom på ryggen tills det blev väääääldigt tyst :)
 
 
Påskmat fick vi oxå i oss och allt var toppen tills det inte var det längre....Johan kom tillbaka från toaletten och sa att han tror han fått en allergisk reaktion och att det kliade på hela kroppen, till storyn hör att innan vi träffades så hände det att Johan fick konstiga reaktionener som ibland slutade med ambulansfärd till sjukan! Men att de aldrig fick reda på vad han var allergisk mot! Men sen vi träffades har han inte haft några reaktioner och jag hade aldrig behövt se det ske....tills nu!
Det blev tydligen värre snabbt och öron och näsa började svälla och bli röda! Så Jag, Bosse och Johan hoppar in i bilen och gasar in till närmaste sjukhus, som ligger iNorrtälje! ca 45 min bilresa om man kör som galningar vilket vi gjorde!
Jag ringde vårdguiden på vägen som bad mig ringa 112, vilket jag gjorde! De sa att vi skulle gasa allt vad vi kunde och att de skulle möta upp oss på vägen mot Norrtälje! Allt medans Johans tillstånd blir värre och värre! Han ligger i baksätet och skriker och kvider för då har han tydligen fått enorma kramper i magen som han inte kan hantera!
Telefonen ringer och ambulansledaren berättar besviket att de inte har några bilar alls i området och att Helikopter kommer att ta längre tid än att vi bara gasar på! FAAAAAN tänker jag men vill inte att Johan ska höra det här utan lådsas på och försöker få honom lugn! Efter ytterligare någon minut ringer en läkare till mig och ger mig lite råd och tips samt ber mig ringa tillbaka till 112 och kopplas till honom OM Johan skulle förlora medvetandet! SHIIIIIIT! vilken panik säger jag bara! vad fan skulle jag göra då???
Vi gasar och gasar och jag tänker att nu föder väl jag snart oxå av all panik hahah! Men 10 minuter innan vi kommer fram till sjukhuset avtar kramperna och Johan blir tyst av utmatthet!
 
 
Vi fick träffa läkare direkt och Johan fick Kortison och antihistamin och de höll kvar honom i några timmar för att se att det inte skulle komma några fler attacker! Vilket det inte heller gjorde! så nu kvarstår bara frågan VAD han är allergisk mot och hur han kunde få en reaktion! vi åt inget konstigt!
Hur som helst så slutade allt bra och Johan mår jättebra nu men oj vad rädd jag var :(
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lenis

Vad mysigt ni har haft det. Men slutbilden gör mig rädd!!! Älskade bror, vad sker?! Och gums vad du får kämpa!!! Styrkekramar till er båda❤❤❤❤puss

2013-04-03 @ 19:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0