tips från mig

Sist jag var på Ikea så fick jag syn på en manick som skulle vara bra att ha hemma i köket!
En hackare!
Den skulle vara bra att ha när man hackar kryddor och nötter osv! Jag som då lagar så mycket mat och var o varann kväll står i köket med enorma svarta ränder nedför kinderna tänkte....TÄNK om man skulle kunna hacka lök med den??? OM det gick!!! GRYM!!!!
Så mina mascararänder är nu ett minne blott och jag är nog en liiiiite lyckligare människa rent allmänt :)

MEN som om inte det vore nog, kom jag på något väldigt fiffigt idag när jag lagade mat till Levi! Han är ju i en ålder där purémat är för töntigt och stora bitar är på tok för häftigt!
så lite så där lagomt hackat så där som man kan få om man pulsar med mixern.....
SÅ kan man få med min nyfunna mackapär!!! man bara lägger i (i mitt fall pasta) och börjar trycka!!!
PERFEKTA bitar för en 10 månaders med 4 hela tänder :) och helt ljudfri är den också! ja jag är kär som ni hör....
Tipset är att ni köper en nästa gång ni är på Ikea, kostar ca 60 kr!




Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag ska till Ikea på fredag!!! Gissa om jag kommer slå till!! Tack för tipset!!! Kraaam

2012-04-25 @ 21:56:08
Postat av: Mana

BRAAAA där :) kram söt

2012-04-25 @ 22:25:28
Postat av: Johan

Bara du som kan gå igång på en köksmaskin... o kanske matilda ;)

2012-04-26 @ 08:38:25
Postat av: Mana

Hahahah ja det stämmer nog! du skulle höra hur Shanty skrattade åt mig igår när hon läste inlägget!!!

min hackare och jag =sant

2012-04-26 @ 08:59:28
Postat av: Margareta

Låter ju helt otroligt bra och billigt!!!

Hoppas den håller längen! Lycka till!

All kärlek till maskinen, ha ha:)

2012-04-27 @ 08:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0