Syndigt gott!

Nu är helgen här!!!
då tänkte jag dela med mig av ett bra recept, nämligen klassiska moccarutor, kärleksmums eller chokladrutor beroende på vad ni vill kalla dom ;)
Receptet tittade jag på en annan blogg och jag bakade rutorna till förra helgens partaj och dom uppskattades mycket!!!
gillar ni mycket glasyr som jag så behöver ni INTE dubbla glaseyrreceptet nedan, det har jag redan gjort åt er hehe!!
Enjoy!





Moccarutor

5 ägg
5 dl socker
4,5 dl vetemjöl
1 dl kakao
1 msk vaniljsocker
3 tsk bakpulver
300 g smör
2 dl mjölk

Glasyr
600 g florsocker
4,5 msk kakao
1,5 msk vaniljsocker
4,5 msk kaffe
1,5 msk mjölk
150 g smör, smält

Kokos efter smak.

Vispa ägg och socker poröst. Blanda de torra ingredienserna i en bunke vänd ner dom i smeten. Smält smöret, häll i mjölken och rör ner detta också. Häll smeten i bakpappersklädd ugnsform som är 30x40 cm. Grädda i nedre delen av ugnen, 175 grader i ca 30 minuter. (Stickan ska vara torr)

Blanda de torra ingredienserna till glasyren. Rör ner kaffe, mjölk och smör. Bred ut glasyren över kakan och strö över kokos.

Förvara i kyl. Skär upp rutor när kakan har kallnat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0