Virking 9 to 5!!!

Eric (kanske mer mamma Helena) har önskat sig en traditionell mormorsrutsfilt i julklapp! Som den snälla Gudmor man är så vill man väl förstås att han ska få ALLT han önskar sig här i livet (mamman me ;)  )
Så varje ledig stund jag haft har spenderats med en virknål i handen phjuuu!!!

Har bara till den 18 dec på mig då det är minijulafton! familjen Nilsen reser nämligen till sitt andra hem i Norge under julen så här gäller det att ha snabba virkfingrar! tror nog att dom blivit lite krokigare under filtens utveckling!!
Jag har tänkt mig att 30 rutor borde bli en alldeles perfekt storlek på en babyfilt.
ikväll virkade jag klart ruta nummer 20!! så only 10 kvar to go! det är minst 5 timmars arbete till!
MEN sen när rutorna är klara börjar det RIKTIGA pillet! att fästa samman allt! men men det blir fint iaf kolla själva :)





ior ville oxå hjälpa till....




Kommentarer
Postat av: Helena

Jag valde helt klart rätt gudmor till min son:) Åh så gullig du är och den ser ut att bli såååå himla fin!!!! Får tänka ut nån bra julklapp till dina fingrar;) puss på dig!!!

2011-11-24 @ 14:04:00
Postat av: Margareta

Du är en pärla som får till det, den blir ju jättefin

så här långt:) jag har inte satt igång med min än!

Förresten vilken fin blogg sida du har gjort, förstår inte

hur du/ni gör för att få till alla häftiga detaljer??

kramar akta fingrarna:)

2011-11-24 @ 18:33:45
Postat av: Anonym

låt han (Ior) sticka ihop det,ha ha ha

2011-11-24 @ 19:21:45
Postat av: mamma

2011-11-24 @ 19:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0