skrämmer slag på mig!

Igår var det dags för en vanlig rutinkontroll hos Barnmorskan (BM) vilket jag alltid gillat och längtat till men igår skrämde BM slag på mig...
Tydligen har jag gått från att ha superfina värden till att ha både äggvita, socker och protein i urinet OCH blodet. Plus att när hon stack mig i fingret så slutade det aldrig at blöda , hon fick byta 3 plåster och så har jag aldrig haft det förut. Tydligen så har jag MYCKET vätska i kroppen vilket gör att trycket ökar.
Sen när hon kände på magen kommer den här frågan..."hur stora var ni när ni föddes" och jag vet att jag tydligen var liten och vägde 2,7kg, Johan har jag ingen aning om men jag vet att han har ett enormt huvud. DÅ kontrar BM med " det här blir INGEN 2,7kg bebbe....aaaaaah!!! vad fan har jag där inne tänker ju jag då!!!

Så any how....hon slänger in mig på en akuttid på ultraljud. För att fastställa vikt och huvudomfång! För som hon sa " Mana vi måste ju planera för det här, är den oerhört stor så måste du sättas igång"
VAAAAAA???? skojar hon med mig....hur stör är jag?? hur stor är minisen! fan vad rädd jag blev.

Sen får jag hur som helst träffa läkaren som kollar på lillskit med Ultraljud (UL)  ok att h*n var stor men inte sååå stor.
lillen vägde ca 2,9kg och hade ett huvudomfång på 9 cm så h*n var så fin så!! man kunde t.o.m se lite år på huvudet som fladrade hehe!! jag blev så lycklig och lättade att jag bara låg och bölade haha!!
tydligen var det en avvikelse på ca 10% men samtidigt kan det vara en lång bebis och då är det heeeelt normalt.

Hur som helst är jag satt på diet nu...jag får inte äta socker och salt fram till förlossningen. Kan jag väl ordna tänkter jag, om det gör att minisen inte blir enoooorm. Men för säkerhets skull ska jag in på fler kontroller på måndag. Ska va där mellan 8-10 på morgonen och testas.
Dom vill utesluta diabetes och skit.
Jag återkommer..........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0