Hallisarna!

Glömde ju helt att betätta för er om hur det gick med Johans Hallisar! Han fick ju efter många års dvärjjagande, spindeldödande, krypskyttsgömmande kvällsaktiviteter komma till Uppsala Akademiska sömninstitut för en sömnutredning. Man misstänkte kopplingar mellan RSL ( restless leg syndrome) alltså spring i benen och hans sk sömngång. Men efter en djupare utredning så upptäckte man att då han hade RSL så var det inte kopplat till just de tillfällen han valde att springa upp ur sängen och förstöra min sömn ;)
Jag vet att alla tycker att jag är tråkig som vill ta "död" på det här beteende då ALLA tycker att det är så roligt att lyssna på Johans sömn strorys MEN om ni vaknade upp mellan 1-4 gånder per natt med ett ryck och någon som inleder med orden " VAD VAR DET??" helt skräckslagen så skulle nu förstå. kompinera det med att jag springer på toa ca 5-8 ggr per natt, har en hysterisk jamande katt OCH en jävel som skriker vad var det OCH ser konstig saker i rummet..ni kan ju bara gissa hur utvilad jag känner mig!

Vad man kom fram till var inget revolutionerande tyvärr....man kunde konstatera att Johan från det att han la huvudet på kudden till att han var i djup sömn gjorde detta på bara 4 minuter. Man kunde även se att han under de första timmarna av sönen varvade friskt mellan vaket tillstånd och djupsömn. Alltså under den tid då Hallucinationerna normalt inträffar. Hans sömnmönster tydde på sömnbrist och det är ju förståligt!

SÅ vad gör vi nu då.....har det blivit bättre....NOPE!!!
det vi ska testa nu är att ge Johan rutiner ( en bebis är inte nog ) hahah! så han ska undvika att kolla på actionfilmer, spela TVspel ja aktivera sin hjärna helt enkelt innan han lägger sig. Sen ska vi försöka skära ner på alla våra måsten i livet. Lättare social kalender! funkar inte det så måste han ev medicineras i form av en lååååååg dos antideppresiva under en testperiod för att mixtra med dopaminhalterna i hjärnan men det hoppas vi få slippa.

Vore han inte så söt så vet jag inte vad jag skulle gjort ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0