Katastrof-julen 2011

Den här gången finns en väldigt bra ursäkt till varför jag inte bloggat på länge!
Förra veckan i torsdags läste jag på FB att E24 läggs ner...hmmmm....men där jobbar ju jag! Ja så kan det gå man kan få väldigt viktig info via FB istället för ett personligt samtal eller något liknande!
Så det innebär att min sista arbetsdag blir den 31 oktober 2012 då man inte får säga upp föräldrarlediga innan de är åter i tjänst. Glatt då var man arbetslös.....smäll 1.

Smäll 2:
Lördagen spenderas på ett väldigt mysigt sätt i regniga stockholm. Jag och lilla familjen var på marknad på söder och åt senare lunch på Urban deli. Kom hem och hade julfika med familjen Nassajan. kolla så fina dom är.....



Men så fort dom åkte så blev jag sjukare och sjukare och kvällen slutade med feber och snorig Mana.


Smäll 3:
Det är söndagkväll klockan är 23.15 och Johan ska just diska Levis flaskor inför vällingen. Då hör jag bara hur det smäller och Johans skriker FAAAAAAAAN FAN FAAAAAAN!!! det visar sig att kranen har exploderat, helt släppt från diskhon och det sprutar vatten med galen kraft rakt upp i taket. golvet fylls snabbt och inom några sekunder är det kaos hemma hos oss! Ior springer rakt in i kylskåpet av skräck och panik och jag och Johan försöker stänga av vattnet. Men det visar sig att vi inte kan göra det från vår lägenhet. Jag panikspringer i trapphuset barfota med feber och knackar på hos grannar och samtidigt ringer vi folk. 45 minuter senare kommer jour-rörmokare och konstaterar att vattnet bara går att stänga av från källaren i ett skåp med lås o bom. så vår lägenhet hann få sig en ordentlig smäll.
Köket, golvet och lite av väggarna ät vattenskadade och golvet kommer behövas rivas upp. Vi har inte kunnat sova hemma sen det skedde så nu leker vi zigenarfamilj och reser runt med bebis och kisse! Inte den mest optimala situationen inför jul.

imorse hade vi folk i lägenheten som mäte fuktnivåer och kollade på skadorna och dom kom SMÄLL 4:
Vi kommer inte att kunna bo hemma på 6-8 veckor och ALLA våra saker och möbler måste ut ur lägenheten SUCK!!!!
GOD JÄVLA JUL!!!!

Kommentarer
Postat av: Johan

Men imorn är det julafton :)

Och sen är det nyår :)

Och sen ska vi till Hong Kong och träffa Emma & Erik :)

Och sen ska vi till Thailand och ligga på rygg i en månad :)

2011-12-23 @ 08:39:57
Postat av: Mana

Bra att du är positiv älsklingen! trots att jag vaknade upp med ett öppen öga och det andra helt igensvullet.......VAD HÄNDER??? hahahah nu är det bara att skratta!

2011-12-23 @ 11:54:59
Postat av: Emma

HERREGUUUUUD! Va faaan!! Hahahahaha

Nu är det bara 10 DAGAR tills ni kommer!!!

JAAAAAAAAAAAAAAA PUSS

tänker på er......



GOOOOD JUUUL!!!!

2011-12-24 @ 04:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0